امیرحسین کریم پور
مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

علامت زرد رنگ در Device Manager به چه معناست؟

وجود علامت زرد رنگ در کنسول Device Manager نشانگر چیست ؟ آیا تابحال در کنسول Device Manager ویندوز کنار آیکون یک دستگاه علامت زرد رنگ را دیده اید ؟ نگران نباشید! این غیر معمول نیست و به این معنی نیست که شما باید آنرا دستگاه ها را تعویض کنید. در حقیقت دلایل متعددی وجود دارد که این علامت زرد رنگ در کنار آیکون دستگاه دیده میشود اما برخی از آنها جدی تر از دیگری است اما در هر حال هر فرد میتواند آن مشکل را رفع کند و از عهده آن بربیاید.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

علامت زرد رنگ در کنار آیکون دستگاه نشان دهنده این است که سیستم عامل ویندوز یک مشکل در آن دیوایس شناسایی کرده. این مشکل میتواند مربوط به درایور دستگاه ، مشکلات در تخصیص منابع سیستمی به آن دستگاه و ... باشد. علامت زرد رنگ متاسفانه اطلاعات زیادی در مورد مشکل بوجود آمده به شما نمیدهد.

اما کد هایی که در بوقوع پیوستن مشکل در دستگاه ها تولید میشود کمک خوبی در حل این مشکلات به ما میکند. خوشبختانه کثرت تعداد کد های Device Manager زیاد نیست و آنهایی هم که وجود دارند بسیار واضح و قابل فهم هستند. بدین ترتیب این بدین معنی است که هنگامی که مشکلی برای سخت افزار مربوطه رخ داد شما حداقل یک مسیر مشخص برای حل آن در اختیار دارید.

وب سایت توسینسو

خب قبل از اینکه در صدد رفع مشکل بر بیایید باید مفهوم کد آنرا بدانید و بعد از شناسایی اینکه چه چیزی باعث وقوع مشکل شده اقدام به رفع عیب کردن بکنید. مشاهده کد های هر مشکل بوجود آمده در دستگاه بسیار آسان است، کافیست روی در کنسول Device Manager روی دستگاه مورد نظر راست کلیک کنید و Properties را بزنید و در تب General در کادر Device status کد مورد نظر همراه با توضیح آن آورده شده است. علامت سئوال زرد رنگ روی دستگاه نشانگر است که دستگاه شناسایی شده اما نصب نشده است شما در اغلب موارد میتوانید با بروزرسانی درایور دستگاه آن مشکل را حل کنید.


امیرحسین کریم پور
امیرحسین کریم پور

مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

امیرحسین کریم پور ، مدیر ارشد توسینسو ، متخصص شبکه ، تخصص در حوزه سیستم عامل های کلاینت و سرور مایکروسافت و سرویس های مربوطه ، سیستم عامل لینوکس و... ، سابقه کار با سازمان ها و شرکت های مختلف در زمینه سرویس های مایکروسافت در قالب پروژه ، مشاوره و آموزش. علاقه مند به حوزه امنیت اطلاعات و تست نفوذ سنجی

نظرات