امیرحسین کریم پور
مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

ای ای پرام | EEPROM چیست؟ به زبان ساده

EEPROM چیست ؟ EEPROM یا Electrically Erasable Programmable Read-Only Memory ( حافظه فقط خواندنی قابل برنامه ریزی و پاکسازی بصورت الکتریکی ) نوع پیشرفته تر حافظه EPROM است. حافظه EPROM یک حافظه PROM قایل پاکسازی و برنامه ریزی مجدد بوسیله شارژ الکتریکی است. حافظه EEPROM توسط شخصی به نام George Perlegos در سال 1987 در شرکت اینتل اختراع شد. حافظه EEPROM بر خلاف حافظه های دیگر مانند RAM با از بین رفتن برق اطلاعاتش را از دست نمیدهد و همچنان در خودش باقی میماند.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
EEPROM یا Electrically Erasable Programmable Read-Only Memory چیست ؟

حافظه EEPROM جایگزین حافظه های PROM و EPROM شد و بعد ها در سال 1994 بعنوان حافظه تراشه BIOS برای نگهداری اطلاعات BIOS مادربورد مورد استفاده قرار گرفت. یکی از بهترین مزیت های استفاده از حافظه EEPROM برای BIOS سیستم این است که بدون نیاز به خارج کردن حافظه EEPROM از مادربورد میتوان Firmware بایوس را آپدیت کرد و یا بدون اینکه کل داده های EEPROM را حذف کرد میتوان قسمتی از اطلاعات را تغییر داد و اطلاعات جدیدی روی EEPROM بازنویسی کرد.


امیرحسین کریم پور
امیرحسین کریم پور

مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

امیرحسین کریم پور ، مدیر ارشد توسینسو ، متخصص شبکه ، تخصص در حوزه سیستم عامل های کلاینت و سرور مایکروسافت و سرویس های مربوطه ، سیستم عامل لینوکس و... ، سابقه کار با سازمان ها و شرکت های مختلف در زمینه سرویس های مایکروسافت در قالب پروژه ، مشاوره و آموزش. علاقه مند به حوزه امنیت اطلاعات و تست نفوذ سنجی

نظرات