امیرحسین کریم پور
مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

پل جنوبی | South Brdige چیست؟ معرفی چیپ ست ساوس بریج مادربورد

کاربرد Southbridge Chipset در Motherboard چیست؟ پیشتر در توسینسو درباره Northbridge صحبت کردیم و گفتیم که یکی از اجزای حیاتی در سیستم میباشد که ارتباط حافظه RAM و کارت گرافیک و سایر دستگاه های جانبی را با پردازنده سیستم برقرار میکند. Southbridge نیز یکی از اجزای حیاتی دیگر در سیستم است که ارتباطش را بوسیله Internal Bus با Northbridge برقرار میکند میتوان ادعا کرد که Northbridge و Southbridge دو جزء جدانشدنی و کاملاََ مرتبط به هم در یک سیستم میباشند و هر کدام عملکرد دیگری را در سیستم تکمیل میکند و در برقراری ارتباط اجزای مختلف کامپیوتر با یکدیگر نقش اساسی را ایفا میکنند.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
پل جنوبی | South Brdige چیست؟ معرفی چیپ ست ساوس بریج مادربورد

میتوان گفت که چیپست Southbridge ارتباط سخت افزار هایی که برای برقراری ارتباط با کامپیوتر به سرعت کمتری نسبت به سخت افزار هایی همچون حافظه RAM و کارت گرافیک نیاز دارند را با CPU و حافظه RAM برقرار میکند. نام دیگر چیپست Southbridge در اصطلاح فنی IO Controller Hub یا ICH میباشد. چیپست Southbridge مدیریت و کنترل دستگاه های ورودیخروجی یا I/O Device ها را که نظیر دستگاه های USB ، کارت های صدا ، BIOS ، ISA bus ، دستگاه های مبتنی بر تکنولوژی SATA و IDE و ... میباشند را بر عهده میگیرد.


امیرحسین کریم پور
امیرحسین کریم پور

مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

امیرحسین کریم پور ، مدیر ارشد توسینسو ، متخصص شبکه ، تخصص در حوزه سیستم عامل های کلاینت و سرور مایکروسافت و سرویس های مربوطه ، سیستم عامل لینوکس و... ، سابقه کار با سازمان ها و شرکت های مختلف در زمینه سرویس های مایکروسافت در قالب پروژه ، مشاوره و آموزش. علاقه مند به حوزه امنیت اطلاعات و تست نفوذ سنجی

نظرات