آموزش پیدا کردن تعداد صفحات چاپ شده توسط پرینتر

چگونه متوجه شویم که پرینتر تا کنون چه تعداد برگه چاپ کرده است ؟ اگر پرینتر در منزل و یا اداره و یا محل کار داشته باشید ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که پرینتری که من از آن استفاده می کنم تا کنون چه تعداد صفحه چاپ کرده است؟ و یا ممکن است در حال خرید یک عدد پرینتر دسته دوم از کسی باشید و دوست دارید کارکرد دستگاه را بدانید .

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

در این مقاله هدف ما پرینترهای لیزری سیاه و سفید شرکت HP می باشد که معمولاً به مدل های HP1320,HP2035,HP2055,hp2014 وجود دارند . یکی از راه هایی که متوجه شویم که پرینتر تا حالا چه قدر کاغذ چاپ کرده است استفاده از خود کلید پرینتر است . یعنی شما به کمک کلیدی که روی دستگاه قرار داده شده است می توانید به این موضوع پی ببرید . نحوه استفاده از این کلید کمی فرق می کند و لازم است کمی دقت بیشتری داشته باشید.

اگر کلید را یکبار فشار دهید و انگشت خود را از دستگاه بردارید ، پرینتر یک صفحه پرینت چاپ شده یا TEST PAGE چاپ می کند که برای آزمایش سالم بودن دستگاه و مشاهده کیفیت تونر استفاده می شود . اما اگر انگشت خود را روی کلید به مدت چند ثانیه به مدت 5 الی 8 ثانیه (بستگی به مدل پرینتر) نگه دارید تا زمانی که چراغ سبز رنگ روی پرینتر به صورت چشمک زن گردد ، آنگاه انگشت خود را بردارید ، برگه ای از پرینتر چاپ شده و خارج می شود که در آن اطلاعات کلی شامل مدل ، حافظه ، شماره سریال و تعداد کل برگه های چاپ شده را نمایش می دهد . عدد مقابل عبارت total pages printed بیان کننده تعداد کاغذ های چاپ شده توسط پرینتر می باشد .

صفحه گزارش چاپ  پرینتر 2035

در بعضی از گزارش های پرینتر 1320 که شامل دو صفحه می باشد ، می توانید مقدار تونر باقی مانده را نیز به صورت درصد و آمار ملاحضه کنید . این کزارش به شما کمک می کند که بدانید آیا زمان تعویض تونر فرا رسیده است یا خیر ؟

گزارش مصرف تونر پرینتر hp1320

در پرینتر مدل hp 2055 که صفحه دیجیتالی دارد ، با انتخاب گزینه cartridge usage می توانید به طور خلاصه از تعداد برگه های چاپ شده ، گزارش تهیه کنید .

تعداد کاغذ چاپ شده در پرینتر hp2055

کمال تواضعی
کمال تواضعی

کارشناس فناوری اطلاعات گرایش تجارت الکترونیک می باشم . آشنایی با CRM,CMS,SEM,Email marketing علاقه مند به تعمیرات کامپیوتر

نظرات