چرا ساعت کامپیوتر عقب می افتد؟

چرا ساعت کامپیوتر تنظیم نیست , و بعد از هر بار تنظیم مجددا عقب می افتد ؟ مدت ها بود که بود که ساعت کامپیوترم تنظیم نبود و من میرفتم از داخل بایوس یا خود ویندوز تنظیم می کردم ولی از دوباره که چند روز بعد می رفتم کامپیوتر را چک می کردم ، متوجه می شدم ساعت کامپیوتر تنظیم نیست .

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

بالاخره باطری مادربورد را تعویض کردم و یک عدد باطری سه ولت سالم و نو انداختم. خوشبختانه الان درست هست و ساعت سیستم دیگر عقب نمی افتد . باطری قبلی را با مولتی متر آزمایش کردم و دیدم 0.97 ولت است که بسیار کمتر از 3 ولت است . بنابراین می توان گفت چنانچه باطری کمتر از نصف یعنی 1.5 ولت باشد ، ساعت کامپیوتر به خوبی تنظیم نمی شود و یا درست کار نمی کند .

اما ایرادی که برای عقب ماندن ساعت کامپیوتر رخ می دهد آن است که وقتی ساعت کامپیوتر شما تنظیم نباشد و یا عقب باشد ، زمانی که در اینترنت سرچ می کنید و یا به جی میل وارد می شود ، خطاهای جالبی مثل تغییر ابعاد صفحه ، تغییر اندازه فونت و رنگ آنها مشاهده می کنید که باورتون نمی شه به ساعت کامپیوتر بر می گردد . پس حتماً تنظیم بودن ساعت کامپیوتر را اهمیت دهید .


کمال تواضعی
کمال تواضعی

کارشناس فناوری اطلاعات گرایش تجارت الکترونیک می باشم . آشنایی با CRM,CMS,SEM,Email marketing علاقه مند به تعمیرات کامپیوتر

نظرات