امیرحسین کریم پور
مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

آموزش تنظیمات پروژکتور برای ارائه مطلب و سمینار

چگونه تنظیمات پروژکتو رو انجام دهیم؟ دانستن اینکه چگونه لپ تاپ و پروژکتور را برای ارائه دادن یک مطلب در یک صفحه نمایش بزرگ برای کسانی که دایما در حال نقل مکان هستند بسیار مفید میباشد.شما میبایست به تنهایی از پس این کار بربیایید چون ممکن است دم دست کسی نباشد تا در انجام این کار به شما کمک کند.حتی اگر نصب و راه اندازی پروژکتور کمی پیشرفته و دشوار باشد

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

اگر شما بدانید قبل از نمایش و ارائه چه چیز هایی را باید بررسی کنید به شما در این امر کمک شایانی میکند و همه چیز به درستی کار خواهد کرد.اگر راه اندازی مناسبی داشته باشید و همه چیز را به درستی قبل از نمایش تست کرده باشید همه ارائه خود را با پروژکتور شما میخواهند تا نمایش دهند چنانچه اگر شما تمایل داشته باشید.
مواردی که برای نصب و راه اندازی لپتاپ و پروژکتور نیاز دارید:

  1. لپتاپ
  2. پروژکتور و کنترل ریموت
  3. کابل ویدئو و کابل صدا
  4. سیم برق و آداپتور برق
  5. سیم های توسعه
  6. پیچ گوشتی و انبردست کوچک
  7. یک کپی از ارائه(مطلب) خود بر روی هارد دیسک لپتاپ
  8. کپی هایی از ارائه خود بر روی فلش مموری و سایر رسانه های ذخیره سازی جانبی
  9. تعداد صحیح از کپی های جزوات برای ارائه خود

مراحل نصب و راه اندازی پروژکتور

  1.   قبل از شروع نصب و راه اندازی لپتاپ و پروژکتور از این اطمینان حاصل کنید که هر دوی لپ تاپ و هم پروژکتور در حالت خاموش Turned off قرار دارند.
  2. کابل ویدئو را برای اتصال مشخص کنید.مهم نیست کانکتور های کابل به کدام دستگاه متصل شوند.یک سر کانکتور کابل ویدئو(کابل VGA) را به پورت VGA پروژکتور و یک سر کانکتور را به پورت VGA لپتاپ وصل کنید.
  3. از این اطمینان حاصل کنید که هر دو کانکتور به طور صحیح و در صورت نیاز سفت و محکم در جای خود قرار گرفته اند.در صورت نیاز از یک پیچ گوشتی و یا انبردست کوچک برای سفت کردن کانکتور ها در محل پورت ها استفاده کنید.اتصال شل از درست نمایش دادن تصاویر در صفحه نمایش جلوگیری میکند.
  4. اگر پروژکتورتان ماوسی برای کنترل از راه دور دارد،کابل را به پورت ماوس لپتاپ وصل کنید و سر دیگر کانکتور را به پورت Com یا Mouse پروژکتور وصل کنید.اگر پروژکتور شما از مادون قرمز پشتیبانی میکند اطمینان حاصل کنید که محل خروج سیگنال برای ارسال و دریافت سیگنال در آداپتور در راستای مستقیم قرار بگیرد.
  5. کابل صدا را به خروجی های صدای لپتاپ و پروژکتور به طور محکم متصل کنید.
  6. لپتاپ و پروژکتورتان را روشن کنید.قبل از روشن کردن لپتاپ و پروژکتور از درست بودن اتصالات اطمینان حاصل کنید.ارائه خود را اجرا کنید و چک کنید ببینید همه چیز از لحاظ کیفیت تصویر و صدا کم و کاستی نداشته باشد.

نکته

  • قبل از ارائه مطلب با خودتان تمرین کنید و از درست بودن اتصالات اطمینان حاصل کنید.
  • باتری لپتاپ تان پر باشد تا در صورت قطع شدن برق از ادامه ارائه مطلب مشکلی نداشته باشید.
  • در هنگام ارائه مطلب یک نفس عمیق بکشید وقتی مخاطبانتان در رو به روی شما قرار گرفته اند

امیرحسین کریم پور
امیرحسین کریم پور

مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

امیرحسین کریم پور ، مدیر ارشد توسینسو ، متخصص شبکه ، تخصص در حوزه سیستم عامل های کلاینت و سرور مایکروسافت و سرویس های مربوطه ، سیستم عامل لینوکس و... ، سابقه کار با سازمان ها و شرکت های مختلف در زمینه سرویس های مایکروسافت در قالب پروژه ، مشاوره و آموزش. علاقه مند به حوزه امنیت اطلاعات و تست نفوذ سنجی

نظرات