امیرحسین کریم پور
مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

آموزش نصب کارت PCI در مادربورد به زبان ساده در 8 مرحله

چگونه یک کارت توسعه PCI را در مادربورد کامپیوتر نصب کنیم ؟ در این مطلب قصد داریم شما رو با نحوه نصب کارت توسعه PCI در مادربورد کامپیوتر آشنا کنیم. برای این کار مراحل زیر رو قدم به قدم با من دنبال کنید.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

1- کامپیوتر را خاموش کنید

وب سایت توسینسو

قبل از هر کار فیزیکی روی یک کامپیوتر ابتدا بایستی کامپیوتر را خاموش کنید. کامپیوتر را از خود سیستم عامل Shutdown کنید. زماینکه کامپیوتر با خیال راحت خاموش شد کلید یا سوئیچ پشت کیس که مربوط به پاور سیستم است را در حالت Off قرار دهید تا به طور کلی از عدم وجود هرگونه جریان برق در کامپیوتر مطمئن شوید. و سپس کابل برق را از پاور سیستم جدا کنید.

2- کیس کامپیوتر را باز کنید

وب سایت توسینسو

نحوه باز کردن کیس کامپیوتر بسته به شرکت سازنده آن در هر کیس متفاوت است. اکثر کیس های کامپیوتر از قسمت سمت راست درب کیس برای تعویض قطعات باز میشوند. معمولاََ دو عدد پیچ یکی در قسمت بالا و یکی در قسمت پایین جعبه کیس در قسمت راست وجود دارد که اگر آن ها را باز کنید میتوانید درون کیس را مشاهده نمایید.

3- کاور اسلات کارت توسعه را از کیس بردارید

وب سایت توسینسو

اسلات توسعه ای که کارت توسعه PCI را میخواهید در آن جا بزنید را در مادربورد تعیین کنید. بر اساس آن اسلات توسعه، کاور یا پوشش مخصوص آن اسلات را از پشت کیس بردارید. بیشتر کیس های کامپیوتر دارای کاور اسلات توسعه داخلی هستند که باید از کیس کامپیوتر حذف شوند.

 

4- کارت PCI را در اسلات جا بزنید

وب سایت توسینسو

کارت PCI را به گونه ای که پورت های آن رو به بیرون کیس باشند و از بیرون کیس براحتی دیده شوند به آرامی در اسلات توسعه نصب کنید و از صحیح نصب شدن آن اطمینان حاصل کنید.

5- کارت PCI را به کیس وصل کنید

وب سایت توسینسو

بعد از جا زدن کارت توسعه PCI در اسلات مربوطه حال نوبت آن است که با پیچ هایی که کاور اسلات را باز کرده اید کارت PCI را به کیس متصل و محکم کنید.

6- کابل های مربوط به کارت توسعه را به کارت PCI وصل کنید

وب سایت توسینسو

بسیاری از کارت های توسعه PCI وجود دارند که در کامپیوتر نصب میشوند تا سخت افزار های جانبی به آنها برای اتصال به کامپیوتر متصل شوند. این به این معنی است که یک و یا تعداد بیشتری کابل بین دستگاه جانبی و کارت PCI نیاز است تا متصل شود.

7- درب کیس کامپیوتر را ببندید

وب سایت توسینسو

کار تمام است! ابتدا درب کیس را در جایش قرار دهید و سپس با استفاده از یک پیچ گوشتی چهار سو پیچ هایی که در مرحله اول درب جعبه کیس را باز کردید پیچ ها را در جایشان محکم کنید.

8- کامپیوتر را روشن کنید

وب سایت توسینسو

کابل برق را از پشت کیس به پاور سیستم متصل کنید و کلید پاور را در حالت On قرار دهید و دکمه پاور از جلوی کیس کامپیوتر فشار دهید تا کامپیوتر روشن شود. در حین روشن شدن کامپیوتر سخت افزار شناسایی میشود و برای کار با آن سخت افزار بایستی درایور آنرا در صورت لزوم در سیستم نصب کنید. امیدوارم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.


امیرحسین کریم پور
امیرحسین کریم پور

مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

امیرحسین کریم پور ، مدیر ارشد توسینسو ، متخصص شبکه ، تخصص در حوزه سیستم عامل های کلاینت و سرور مایکروسافت و سرویس های مربوطه ، سیستم عامل لینوکس و... ، سابقه کار با سازمان ها و شرکت های مختلف در زمینه سرویس های مایکروسافت در قالب پروژه ، مشاوره و آموزش. علاقه مند به حوزه امنیت اطلاعات و تست نفوذ سنجی

نظرات