2 نکته مهم قبل از نصب پرینتر در ویندوز که باید بدانید

چه نکاتی را در نصب پرینتر لیزری در ویندوز باید بدانیم؟ اگر از آن دسته از افرادی هستید که با مشکل نصب نشدن پرینتر خود مواجه شدید و یا بعد از کلی صرف وقت و سعی و تلاش متوجه شدید که اشکال کار ممکن است از کابل یا چیزی مشابه آن باشد ، این آموزش می تواند شما را با نکات قابل توجهی آشنا سازد .

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

نکته اول : شناسایی و نصب پرینتر توسط ویندوز

وقتی که پرینتر را به کامپیوتر وصل می کنید ، با فرض اینکه کابل usb از جنس مرغوب بوده و قطعی ندارد ، در گوشه سمت راست ویندوز پیغامی ظاهر می شود با متن found new hardware که به شما اضافه شدن یک دستگاه جدید را نمایش می دهد . این پیغام بسیار مهم می باشد و در ویندوز اکس پی این پیغام را حتماً باید ظاهر شود:

پیغام شناسایی پرینتر در اکس پی

اگر این پیغام را مشاهده نکردید به device manager بروید و در آنجا بایستی پرینتری که به کامپیوتر نصب کرده اید را مشاهده کنید در غیر اینصورت نمی توانید پرینتر را نصب کنید . پرینتر را روشن کنید ببینید اسم پرینتر ظاهر می شود یا خیر . اگر ظاهر نشد کابل usb را به پورت usb دیگری بزنید ، ترجیحاً به پورت usb مشکی بزنید و پورت آبی رنگ نزنید . چنانچه هیچ یک از این راه حل ها کمکی به شما نکرد احتمال خرابی پورت پرینتر و همچنین برد اصلی پرینتر وجود دارد .

مشاهده پرینتر در دیواس منیجر

بلافاصله بعد از این پیغام ویندوز سعی می کند که سخت افزار جدید را شناسایی کرده و در صورت عدم شناسایی درایور مربوط به آن را نصب کند . پنجره found new hardware wizard برای این منظور ظاهر می شود که بایستی با انتخاب گزینه های مربوطه و دادن مسیر درایور پرینتر که cd rom می باشد یا هارد دیسک ، اقدام به نصب پرینتر نمایید .

نصب اتوماتیک درایور پرینتر

چنانچه همه موارد درست درایور متناسب با پرینتر باشد و کابل به پرینتر وصل باشد و پرینتر روشن باشد ، پرینتر شروع به نصب شدن می کند .

مراحل نصب درایور پرینتر

نکته دوم : اتمام نصب پرینتر

بعد از نصب در در قسمت printers and faxes پرینتر نصب شده اضافه شده و می توانید از نصب شدن پرینتر اطمینان حاصل کنید . اگر چدین پرینتر روی ویندوز نصب کرده اید ، با راست کلیک بر روی پرینتر مورد نظر و انتخاب گزینه set as default printer پرینتر مورد نظر خود را انتخاب می کنیم .

نمایش پرینترهای نصب شده در اکس پی

در بسیاری موارد ممکن است پرینتر به درستی کار نکند و یا اصطلاحاَ قطع و وصل می شود و یا گوشه های جدول را چاپ نکند در چنین مواقعی بهتر است پرینتر را از دوباره نصب کنید و اتصالات کابلی را چک کنید تا با علامت زرد رنگ روی پرینتر مواجه نشوید . مانند شکل زیر که روی hp1320 علامت زرد رنگ قرار گرفته است .

عدم شناسایی پرینتر 1320 در اکس پی

 


کمال تواضعی
کمال تواضعی

کارشناس فناوری اطلاعات گرایش تجارت الکترونیک می باشم . آشنایی با CRM,CMS,SEM,Email marketing علاقه مند به تعمیرات کامپیوتر

نظرات